موفقیت با قوانین خداوند20

شکرگزاری یا سپاسگزاری چیست؟

 

مقصود ما از این سوال، معنای تحت اللفظی این دو کلمه نیست؛ بلکه منظور ما، شکرگزاری در قانون جذب و موفقیت است.اینکه به دلیل دارایی‌ها و استعداد‌های خود از خداوند و زندگی سپاسگزاری کنیم، قدم مهمی را در راه قانون جذب برداشته ایم.

بگذارید در مقیاس کلی به این قضیه نگاه کنیم. اگر سپاسگزاری را در تک تک لحظات زندگی خود لحاظ کنیم، درواقع عملی شایسته انجام داده ایم که عکس العمل آن، نتیجه‌هایی است که آرزوی آنها را داریم.

اگر قدرشناسی را به عنوان یک قانون در زندگی خود وارد کنیم، خواهیم توانست تمام چیزهایی که آرزو داریم را از قانون جذب بدست آوریم. درواقع شکرگزاری به ما کمک خواهد کرد تا حال خوبی به دلیل دارایی‌های خود داشته باشیم و هر روز به فکر افزایش این دارایی‌ها باشیم؛ تا اینکه به موفقیت اصلی خود برسیم.

 سپاسگزار بودن یکی از ویژگی‌های افراد موفق است که در جهت تحقق قانون جذب در آنها به وجود آمده است.شکر گذاری یک مرد قانون جذبی

تمرین شکرگزاری
اگر مطالب بالا را به دقت مطالعه کرده باشید، حتما تا کنون با اهمیت اصل سپاسگزاری در قانون جذب و موفقیت آشنا شده اید. حال لازم است تا این مهارت را در خود تقویت کرده و با استفاده از تمرین و تکرار فراوان، آنرا به یک قانون و اصل در زندگی خود بدل کنید. برای همین منظور، ۴ راهکار مرحله‌ای برای تمرین سپاسگزاری در ادامه آمده است:

دارایی‌هایتان را بشناسید!

بدیهی است که بدون داشتن شناخت کافی از سرمایه‌ها و دارایی‌های خود نمی‌توانید سپاسگزار باشید. بنابراین قبل از انجام هر مرحله‌ای لازم است تا دارایی‌های خود را بشناسید. برای شروع یک قلم و کاغذ بردارید و استعداد‌های ذاتی و بارز خود را یادداشت کنید. سپس موفقیت‌ هایی که تا کنون کسب کرده‌اید یا حتی سرمایه‌های مادی خود را روی کاغذ بنویسید. هر چیزی که فکر می‌کنید به عنوان سرمایه، دارایی و استعداد در زندگی شما وجود دارد را یادداشت کنید.

سپس لازم است تا این دارایی‌ها را اولویت بندی کنید. سرمایه‌های مهم خود را در راس دفترچه و سرمایه‌ها و دارایی‌های کم ارزشتان را در نقاط پایین کاغذ یادداشت کنید. پس از انجام این کار، جملاتی درباره سرمایه‌های خود بنویسید. این جملات می‌توانند در قالب‌های زیر باشند:

  • من بابت خانواده‌ای که دارم بسیار سپاسگزارم؛ چون همه اعضای خانواده سالم و تندرست هستند و مرا در رسیدن به آرامش درونی کمک می‌کنند.
  • من بابت هوش و استعداد تحلیلی فوق العاده‌ام بسیار سپاسگزارم؛ زیرا کمک بسیار به من در راه سخت و دشوار رسیدن به موفقیت خواهد کرد.
  • من بابت صدای خوبی که دارم بسیار سپاسگزارم؛ زیرا در راه خوانندگی، بهترین چیزی است که می‌توانم داشته باشم.
  • من بابت خلاقیت فوق العاده‌ای که دارم بسیار سپاسگزارم؛ زیرا باعث می‌شود تا به پدیده‌های جهان از زاویه‌ای خلاقانه و شگفت انگیزی بنگرم.

یادداشت‌هایتان را تکرار کنید!

لازم است تا هر روز در تمام لحظات زندگی، داشته‌های خود را مرور کنید و آنها را در ذهن خود تکرار کنید. اگر هنگام مطالعه یادداشت‌های خود از قوه تخیل‌تان بهره برده و تاثیر دارایی‌ها روی موفقیت‌تان را به صورت یک فیلم در ذهن خود تجسم کنید، بیشتر و بیشتر در قانون جذب موفق خواهید بود.

توجه کنید که تنها مطالعه یادداشت‌ها و نگاه کردن به دارایی‌های مکتوب راهکار نخواهد بود؛ بلکه باید آنها را با استفاده از قوه‌ی خلاقیت یا تجسم، بهتر و زیباتر احساس کنید.

تکرار پی در پی شکرگزاری به طور شگفت انگیزی میزان کارایی‌تان را در کار و پیشروی در مسیر موفقیت افزایش خواهد داد. همچنین این کار تاثیر فوق العاده‌ای در افزایش حس مثبت اندیشی و موفقیت در روابط دارد.

 به شکرگزاری عمل کنید!

عمل به سپاسگزاری در گرو پرسیدن سوالاتی از خودتان است.

سوالاتی مانند:

  • اگر من سرمایه‌ای مثل … را دارم، چرا از آن در جهت موفقیت خود استفاده نکنم؟
  • چگونه می‌توانم از سرمایه … خود در جهت رسیدن به موفقیت استفاده کنم؟
  • چه سرمایه‌های متمایزی نسبت به دیگران دارم که مرا به موفقیت نزدیک خواهد کرد؟

پرسش این سوالات از خود می‌تواند شما را به سمت بهره گیری از استعداد‌ها در جهت موفقیت سوق دهد.

این سوالات به عنوان یک بانک انگیزشی مناسب عمل می‌کنند؛ چرا که شما را ضمن به یاد آوردن سرمایه‌ها و دارایی‌های خود، به سمت استفاده از این موارد سوق می‌دهد.

به دنبال راه‌هایی باشید که شما را در چگونگی استفاده از استعداد‌ها برای رسیدن به موفقیت، یاری دهند. این بسیار مهم است که به کارآمد بودن استعداد‌ها و دارایی‌های خود در زمینه موفقیت و رسیدن به آرزوها پی برده و از آنها استفاده کنید.

همیشه در حال کشف کردن باشید‍!

احتمال اینکه در مرحله اول دچار خطا شده و استعداد‌های مهم خود را از یاد برده باشید، بسیار زیاد است. به محض اینکه دارایی با ارزشی در خود دیدید، به برگه مرحله اول اضافه کنید و آنرا وارد پروسه شکرگزاری خود کنید. برای کشف هرچه بهتر استعداد‌ها و دارایی‌هایتان، می‌توانید به اثرات مثبتی که از خود به جای گذاشته‌اید نگاه کنید و منشا این اثرات مثبت را بیابید. برای مثال می‌توانید به کارنامه درخشان تحصیلی خود بنگرید و از خود بپرسید: چه استعدادی در من باعث کسب این نمرات شده است؟

کشف پی در پی دارایی‌هایتان می‌تواند علاوه بر افزایش خودشناسی، شکرگزاری شما را گسترده‌تر و احتمال رسیدن به موفقیت را در شما چند برابر کند. همچنین می‌توانید برای کشف بیشتر استعداد‌های خود، از دیگران کمک گرفته و نظر آنها را درباره ویژگیهای مثبت خود بپرسید. نکات مثبتی که آنها از شخصیت شما می‌گویند می‌تواند منشا خوبی داشته باشد که به دارایی‌ها و استعداد‌های شما مربوط است.

منبع: https://jadoyebavar.ir/

Visits: 13

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *