موفقیت با قوانین خداوند4

آیا در قرآن به قانون جذب اشاره شده است؟

 

در کتب قبل از قرآن کریم، مانند انجیل، تورات و… اشارات زیادی شده که اینجا کاری با این موارد نداریم.در قرآن نیز در کنار اشاراتی که به داستان پیامبران و اقوام مختلف دارد، درس هایی ناب را آشکارا و پنهان از کاربرد قانون جذب در اختیار ما قرار داده است و در بسیاری از بخش ها مکرراً بیان شده که اهل عقل و تفکر آن را در خواهند یافت.

دوستان واقعیت آن است که هرگز در قرآن و یا هیچ کتاب معتبر دینی دیگری، اشاره مستقیم به قانون جذب نشده، اما مگر در بسیاری از موارد دیگر، ما برداشت خود را مهم قلمداد نمی کنیم. پس تمام مواردی که در این پست بیان می شود، برداشت شخصی نویسنده از ترجمه فارسی تفسیر منابع موجود است. ما مجبوریم برای بررسی موضوع به بخش ها و آیاتی از قران اشاره کنیم. بنده کارشناس علوم دینی و مترجم عربی نیستم و در این مقاله فقط برداشت خود را از منابع موجود در سطح اینترنت بیان می کنم.

در مواردی که لازم بوده به مراجع و نظرات مراکز معتبر از طریق سایت آن ها، ارجاعاتی داشتم که در این بخش ارائه می شود. دوستانم، باور قلبی من این است که مسلمان باید زرنگ باشد. اگر علم و دانشی بود که به سود و نفع مسلمان باشد، باید آن را در چهارچوب عقل و قانون و منطق و باورهای دینی، آگاهانه ارزیابی و استفاده کند، حتی اگر قرار باشد تا چین پیاده رود.در موارد کوچکی هم که منافاتی دیده می شود، بیشتر تحقیق کند و از منابع اصلی پرس و جو کند و در نهایت بپذیرد و یا آن بخش را نپذیرد و بگذرد و نه آنکه کل موضوع قانون جذب را منکر شود.

اگرچه بنده هم قبول دارم که برخی افراد در کتاب‎ها و سخنرانی‎هایشان از قانون جذب به‎گونه‎ای صحبت می‎کنند که گویی اصلاً این عالم خدایی ندارد و در توضیحات خود، انسان را محور هستی توصیف می کنند. اما توجه داشته باشید که این گونه ترجمان مبالغه‎‎آمیز و انحراف‎گونه، هرگز نباید ما را به خطا بیاندازند و باعث شوند که اصل قانون جذب را نفی یا انکار کنیم. این قانون بسیار بدیهی و ملموس است. همه مردم جهان درحال سود بردن از آن هستند و این در حالی است که انکار آن مثل این است که ما بخواهیم قانون جاذبه‎ی زمین را انکار کنیم!

منبع:https://razemovafaghiat.com/

Visits: 0

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *