موفقیت با قوانین خداوند9

به گزارش خبرگزاری بین‌‍المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‎الله‎العظمی سبحانی بعد ازظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم در مردرسه حجتیه گفت: شیخ الرئیس بیان کرده است که اگر کسی مدعایی را از کسی بشنود و از وی دلیل نخواهد از دایره فطرت خارج شده است.
وی افزود: هر پیامبری که به میان قومی آمد مدعیات دینی خود را به روش منطقی تبیین کرده است ولی در این بین مردمی بودند که چشم خود را بر روی این مدعیات بستند؛ یکی از مدعیات قرآن کریم، مساله قادریت خداست که در چند شکل و حال این مساله از سوی قرآن تبیین شده است.
این مرجع تقلید بیان کرد: اولین دلیلی که بر قادریت خداوند و از سوی قرآن بیان شده است مساله ابداع است؛ ابداع به صنعی گفته می‎شود که از ماده خاصی بوجود نیامده باشد و تماما از بن، ساخته شده است.
وی گفت: دلیل دوم مساله انسجام در نظام آفرینش است؛ به این معنی که هفت آسمان در نظام خلقت وجود دارند که بالای سر هم حرکت می‎کنند و همدیگر را کامل می‎کنند و به شکل منسجمی در کنار هم هستند.
وی تصریح کرد: یکی از اعجاز قرآن، همین شکل دلیل آوردن است که امکان ندارد یک فرد امی بی سواد مکتب نرفته بتواند این چنین دلیل و مدعیات علمی را بیان کند؛ پیامبر اکرم به بهترین شکل به بیان دلایل خود می پرازند.
آیت‎الله سبحانی اظهارکرد: نظام آفرینش بدون هیچ گونه خلل و نقصانی در حال حرکت است درحالی که انسان حتی نمی تواند تضمین کند که بین قطارها و هواپیماها تصادمی ایجاد نشود.
وی گفت: قرآن از هفت آسمان سخن می‎گوید در حالی که بشر تا کنون تنها به یک آسمان پی برده است و قرآن نیز بیان کرده است که آنچه که انسان ها در این دنیا مشاهده می‌کنند، همان آسمان اول است؛ قطعا آنچه با تلکسوپ هم می‎بینیم جلوه‎هایی از آسمان اول است.
این مرجع تقلید اظهارکرد: هیئت قرآنی با هیئت جدید متفاوت است البته در بخش‎هایی مشابهت‎هایی دیده می‎شود ولی در امور زیادی نیز با هم تفاوت دارند؛ از مسایلی که در قرآن وجود دارد و در هیئت جدید به چشم نمی‎خورد مساله هفت زمین است.
وی گفت: بشر تنها مقداری از جهان را کشف کرده است و عوالم بسیاری وجود دارد که بشر موفق به کشف آنها نشده است؛ دانشمندان دنیا را مثل یک اقیانوس تاریک می‌دانند ولی آنها در همین آسمان اول نیز نتوانستند به همه عوامل دست یابند.
این استاد حوزه بیان کرد: باید از دانشمندان مادی که با تلسکوپ و میکروسکوپ به شناخت پدیده‎ها مشغول هستند این سوال را پرسید که چرا به شناخت قوانین عالم مشغول هستید و قانون گذار این نظم را قبول ندارید.
وی گفت: متاسفانه مسلمانان علم قرآن را رها کرده به سراغ هیئت بطلمیوسی رفتند در حالی که اگر ما به جای غربیان به دنبال تحقیق در علوم قرآنی بودیم امروز عوالم بسیاری برای بشر روشن می شد؛ سوره ملک انسان‎ها را به فهم قوانین الهی در نظام آفرینش فرا میخواند.
منبع:https://qom.iqna.ir/

Visits: 0

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *