موفقیت با قوانین خداوند14

توکل واقعی و قانون جذب :

توکل ما توکلی واقعی است یا دروغین ؟

در این مقاله با شما درباره توکل  در قانون جذب صحبت می کنیم همه افراد در بسیاری از جاهای زندگی درباره توکل چیزهای بسیاری شنیداند بیشتر اوقاتی‌که در ناراحتی و یاس هستید یا شرایط سختی برایتان پیش آمده افراد به شما می گویند به خدا توکل کن اما آیا ما معنی واقعی توکل را می دانیم ؟

در ادامه این مقاله قصد داریم این رابطه توکل گل با آ قانون جذب را به خوبی بازگو کنیم .

 

توکل در قانون جذب

توکل واقعی و ارتباطات آن با قانون جذب چگونه است ؟

هر انسانی در زندگی خود خواسته‌ها و اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت ای دارند که برای رسیدن به آن آن تلاش می کنند و آن را از خدا طلب می کند
حالا شما را با یک مثال موضوع را کامل درک میکنید .
به طور مثال فرض کنید یک کارفرما میخواهد یک پروژه را به یک پیمانکار بسپارد من من به عنوان یک پیمانکار یکی از هزاران گزینه برای این کارفرما هستم این پروژه سود بسیار زیادی هم برای من دارد و زندگی ام را متحول می کند من مدام از خدا درخواست می کند که این پروژه به من برسد من با همه وجودم از خدا درخواست می کنم در اینجاست که قانون جذب فعال می شود و تمام کائنات سعی در قرار دادن من در مسیری دارم که خواسته هام برسم .

نتایج اتفاق می افتد از این دو مورد خارج نیست
1 پروژه به من می دهند به من زندگیم و تحول می شود .
2 پروژه به شخص دیگری می‌سپارند ومن ناراحت میشوم .

توکل واقعی  در قانون جذب چیست و چطور به وجود می آید ؟

ما در اینجا می خواهیم بررسی کنیم چیزی که در ذهن خود توکل معنا می کنیم در قانون جذب تا چه اندازه درست است ؟
خیلی از ما گمان میکنیم که توکل یعنی اگر به صلاح باشد خدا آن را وارد زندگی من می کند و برایم اتفاق می‌افتد اگر هم برایم اتفاق نیافته به صلاح هم نبوده چون خدا خوب من را میخواهد اما این تفکر درست نیست و تا حدودی باوری غلط است .
توکل  در قانون جذب چیزی شبیه به ایمان و حتی بالاتر از آن است زمانی که ما ما گرسنه هستیم و از مادر خود طلب غذا میکنیم کاملاً اطمینان داریم که نخواسته انجام می شود درخواست کردن از خدا هم هم به همین صورت است است باید اطمینان کامل داشته باشیم که به خواسته هایمان میرسیم .
توکل چیزی شبیه به پیش پزشک رفتن است پزشک دارو به ما میدهد تامارا معاینه می کند اما به ما ما توصیه هایی هم می کند از که از این غذا پرهیز کن و از این غذا بیشتر استفاده کنم و ما هم با وجود تمام دردهایی که داریم به حرف پزشکی خودمان گوش می کنیم چون اطمینان داریم درمان می شویم .

اما حالا چرا ما به حرف پزشک گوش می دهیم ؟
چون ایمان قلبی داریم که تنها هدف پزشکی سلامتی ما است .

توکل به خداوند راز پنهان خوشبختی ما است :

چرا ما باور نداریم که خداوند تواناترین پزشک است او اگر بخواهد می‌توانند در یک لحظه یک بیمار را درمان کند و او را به سلامتی کامل برساند
اما سوال این است که چرا این کار را نمی‌کند ؟
او می خواهد میکروب از بدنمان آرام آرام خارج شود اما به مرور آماده شویم این که آدم صبور تر و قوی تری شویم و پس از آن سلامتی خود را به دست آوریم .
شاید زمانی که من به خواسته ام رسیدم یعنی من آمادگی کامل برای رسیدن به آن را داشته ام به طوری که قطعا آن را کامل می دانند و از آن بهترین استفاده را می کنند زمانی که من به خواسته ام نمیرسم و نمی توانم هدفم را جذب کنم شاید بدین معناست که هنوز آمادگی کافی برای دریافت آن هدف را ندارم شاید اگر به آن خواسته برسم اشتباهی انجام دهم که جبران ناپذیر باشد شاید بهای سنگینی بابت آن باید پرداخت کنند شاید شغلم را خانواده ام را موقعیت اجتماعی ام را از دست بدهم .

نمی دانم تا چه حد منظورم را به شما رساندم اما این نکته را همیشه در ذهن خود داشته باشید
که توکل یعنی خارج از در نظر گرفتن نتیجه‌ای که در آخر کار می بینیم که من به خواستن میرسم یا نه ، هر اتفاقی را که در زندگی برایم پیش می‌آید یک موقعیت فوق العاده از سوی خداوند بدانم یک موقعیت که شاید ظاهراً باب میل من نباشد و گمان کنم چیزی که من می خواهم نیست اما شاید در واقعیت همین موقعیت که شما آن را خوب نمی دانید شما را به هدفتان برساند .

منبع: https://arsino.ir/

Visits: 1

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *